24 Eylül 2015 Perşembe

Sefil Henry Miller

 

Hikayemi ilginç buldular.Amerika'da böyle oluyor demek? Tuhaf bir ülke...her şey olabilir  orada.
"Evet,"dedim, "çok tuhaf bir ülke." İçimden, iyi ki orada değilim ve umarım bir daha asla dönmem
diye geçirdim.
"Peki,Yunanistan 'ı neden bu kadar seviyorsunuz?" diye sordu biri.
"Işık ve yoksulluk yüzünden,"dedim.
"Sen romantik birisi,"dedi adam.
"Evet,dedim,"insanın ne kadar az şeye ihtiyaç duyarsa o kadar mutlu olacağına inanacak kadar deliyim.Buradaki gibi bir ışığın varsa bütün çirkinliklerin silindiğine inanıyorum. Ülkenize geldikten sonra ışığın kutsal olduğunu öğrendim: Yunanistan kutsal bir toprak benim için."
 "Fakat halkın yoksulluğunu ,sefaletini görmedin mi ?"
 "Amerika'da sefaletin daha kötüsünü gördüm," dedim."Yoksulluk,tek başına , insanları sefil kılmaz."

(Henry Miller, Marousi'nin Devi. Çeviri: Avi Pardo. Görselde, bir bavul dolusu beş para etmeyen yaşanmışlık, sanırım Beyoğlu civarında bir sahafın önü.)